Absintbereiding

Re: Proefbijeenkomst / Absinterklaas 2007 !!!

Z.v.E (10/25/07 om 10:37:13):

Leuk!

 

Helfrich (10/25/07 om 21:43:47):

Het ziet er allemaal heel goed uit. Het is toch wel een beetje treurig dat er hier steeds zo weinig animo is voor diverse initiatieven.

Reken evenwel ook niet op mij. De maand december zit bomvol, ondermeer reeds met een ander absintfeestje, en mijn leven is een algehele chaos. Als ik tijd en zin heb kom ik wel even langs.

 

Kroeze (10/25/07 om 22:50:05):

Ik heb wel zin om te komen maar weet nog niet zeker of ik kan. Op zaterdag kan ik zeker niet want dan zit ik met de winkel. Ik wil in ieder geval wel een fles VWK groen bijdragen. Als ik niet kan en F@TM@N gaat kan hij die mogelijk meenemen. Ik zal zorgen dat de fles F@TM@N proof verpakt wordt.

 

Helfrich (10/26/07 om 00:12:06):

In ieder geval niet drooggekookt zoals de gevierde voorganger. Ik denk wel dat die Roquette erg goed is geworden.

 

Helfrich (10/26/07 om 00:12:57):

Zenzero schreef:

Yea' right!

Ja wat?

 

F@TM@N (10/26/07 om 16:01:45):

Ik kom ook ..

Het is lang geleden .... heb er zin in...

Maak m`n bed maar vast op... ;D ;D ;D ;D

 

sixela (11/19/07 om 12:37:33):

Helaas, ik kan er niet bij zijn...en da's heus niet omdat ik niet wil delen.

 

Helfrich (11/24/07 om 00:49:24):

Reken niet op mij. Ik kan niets toezeggen.

Ik ben nogal druk met die absintshit, maar ook wat betreft echt werk ben ik in onrustig vaarwater terechtgekomen. Dat is wel gunstig, maar het betekent ook dat ik de weekends hard nodig heb om orde op zaken te stellen (met name kennis bij te spijkeren e.d.). Ik had het nooit kunnen denken, maar mijn soort mensen is nogal populair op dit moment, al staat daar weinig geld tegenover.

Daarbij is mijn relatie op de klippen gelopen en ben ik voortdurend bezig links en rechts crises te bezweren. Het gaat dan met name om problemen die aanvankelijk niet echt bestaan, maar die vrouwen verzinnen om ze vervolgens op zichzelf te betrekken waardoor ze (oh wonder!) ineens wel echt bestaan. Dat vreet tijd en energie.

Daarmee hangt samen dat ik een nieuwe woonruimte moet betrekken. Omdat ik weiger nog langer de absurde Nederlandse lasten (en daarmee het salaris van zo'n molenpaard als Rita Verdonk) te betalen en omdat ik een auto wil rijden zonder 45% BPM op de nettoprijs (om Verdonk, Limburgse peroxidenicht Wilders, de kont van Bos en de Betuwelijn te kunnen bekostigen), ga ik mij in Duitsland vestigen. Dat is slechts een paar kilometer hiervandaan, maar het is toch een emigratie waar ik ieder weekend heel druk mee ben en die op 1 januari rond moet zijn.

Ik ontving vandaag een zestigtal wormhoutplanten voor het proefveld in de Betuwe. Ik weet niet of ik kans zie ze dit weekend in de grond te zetten.

 

Helfrich (11/24/07 om 15:02:51):

Dat is mijn ietwat omslachtige manier om in matig beschonken toestand te melden dat ik niet zo gezellig ben de laatste tijd.

 

Helfrich (11/24/07 om 21:25:07):

Zenzero schreef:

De laatste tijd?

Volgens mij ken ik jou pas sinds de laatste tijd, dus steek je gratuite meningen waar de maan niet schijnt, stem Verdonk, betaal tevreden glimlachend je belastingen en verblijf in het paradijs.

 

Z.v.E (11/26/07 om 13:54:32):

Helfrich schreef:


Daarmee hangt samen dat ik een nieuwe woonruimte moet betrekken. Omdat ik weiger nog langer de absurde Nederlandse lasten (en daarmee het salaris van zo'n molenpaard als Rita Verdonk) te betalen en omdat ik een auto wil rijden zonder 45% BPM op de nettoprijs (om Verdonk, Limburgse peroxidenicht Wilders, de kont van Bos en de Betuwelijn te kunnen bekostigen), ga ik mij in Duitsland vestigen. Dat is slechts een paar kilometer hiervandaan, maar het is toch een emigratie waar ik ieder weekend heel druk mee ben en die op 1 januari rond moet zijn.


Goed plan! Wij hebben vanaf 1 januari een fraaie woning in Hüthum (dichtbij Emmerich). Grappig toeval.

 

Z.v.E (11/26/07 om 14:13:06):

Helfrich schreef:


Daarbij is mijn relatie op de klippen gelopen en ben ik voortdurend bezig links en rechts crises te bezweren. Het gaat dan met name om problemen die aanvankelijk niet echt bestaan, maar die vrouwen verzinnen om ze vervolgens op zichzelf te betrekken waardoor ze (oh wonder!) ineens wel echt bestaan. Dat vreet tijd en energie.


En natuurlijk veel sterkte/ succes hiermee.

 

Christian (11/26/07 om 16:04:52):

Helfrich schreef:

Reken niet op mij. Ik kan niets toezeggen.
Het gaat dan met name om problemen die aanvankelijk niet echt bestaan, maar die vrouwen verzinnen om ze vervolgens op zichzelf te betrekken waardoor ze (oh wonder!) ineens wel echt bestaan. Dat vreet tijd en energie.

..dat schijnt een collectief iets te wezen onder die vrouwelijke wezens nu ik dit lees..tenminste sterkte gewenst in de komende tijd.

 

radioflux (11/26/07 om 18:31:12):

Helfrich, we zijn blij dat je er bent. Sterkte, en inderdaad succes toegewenst!

 

Helfrich (11/26/07 om 20:04:43):

Hartelijk dank, mensen.

Met mijn "ex" is de omgang trouwens nog goed. Het zijn vooral bepaalde familieleden die in hun prikkelarme leventjes de kleinste drama's omarmen en opblazen. Met minder energie zouden ze zich ook gewoon nuttig kunnen maken, maar dat is natuurlijk niet zo spannend.

Ik zie wel heel erg uit naar het vrijgezellenbestaan. Het huwelijk is niets voor mij en het samenwonen is eigenlijk ook al te veel.

Z.v.E, goed werk! Ik neem aan dat jullie gaan kopen. De prijzen in het grensgebied zijn nu nog gunstig. De Duitse projectontwikkelaars lachen zich rot. De uittocht neemt massale vormen aan.

Ik ga eerst huren, omdat ik gewoon snel een dak boven mijn hoofd nodig heb. Het is wel een aardig appartement -- in een zeer landelijke en vriendelijke omgeving. Rust!

Hüthum ken ik van vroeger. Ik kwam er vrij vaak op de fiets. Vanuit Zutphen maakten we een rondje Montferland en Hoch-Elten, dan via Hüthum en Emmerich naar Kleve en weer naar huis. Dat soort dingen doe ik niet meer, zoals me is aan te zien.

 

Z.v.E (11/27/07 om 07:44:32):

Helfrich schreef:


Z.v.E, goed werk! Ik neem aan dat jullie gaan kopen. De prijzen in het grensgebied zijn nu nog gunstig. De Duitse projectontwikkelaars lachen zich rot. De uittocht neemt massale vormen aan.


Ja we hebben gekocht. Een pand uit 1910/ 1920.

 

Christian (11/27/07 om 11:24:41):

Barski schreef:

Ik merk dat het hele idee van wonen in Duitsland aanstekelijk werkt. Het is dat mijn financiën en een gebrek aan een rijbewijs het niet toelaten, anders zou ik nu ook voor een koophuis over de grens gaan.

..zelfde situatie hier eigenlijk..een gewoon loon en geen rijbewijs binden me aan de hoofdstad..waar ik op dit moment een appartement huur in een monumentaal pand uit 1920...ik zou wel willen kopen maar dat is hier bijna niet te doen...ik bedoel 180.000 € voor 48m2..woonruimte is toch wel een beetje belachelijk.
Ik zou best wel ergens anders willen wonen..van de stedelijke gemakken maak ik eigenlijk geen gebruik meer, behalve dan het OV bijna voor de deur.
terwijl mijn oom in Bremen op een stukje land een vrijstaand koophuisje heeft en zijn buren een koophuis met 200m2 woonoppervlak een verbouwde zolder met sauna en een lap land met fruitbomen...voor nog geen 2 ton.

 

Z.v.E (11/27/07 om 11:53:13):

Het nadeel is inderdaad dat je voor je woon-werk verkeer afhankelijk bent van je auto. Vervoerskosten worden dus wel hoger. Voor de hypotheekrente afrek moet je in NL blijven werken dus enkel grenswoningen zijn daardoor interessant. Let vooral op de oudere woningen; die zijn zeer goedkoop in verhouding tot het aanbod in NL. Veel voor weinig dus  ;D

 

Helfrich (11/27/07 om 13:33:13):

Voor nieuwe huizen scheelt het ook al een slok op een borrel. Ik wil nog even niet kopen. De huurprijzen zijn er ook veel lager.

Vervoer betaalt mijn werkgever. Privé en voor de eigen zaak zal ik misschien heel iets meer moeten rijden, maar dat maakt nauwelijks verschil. Met de lagere wegenbelasting en zoder BPM kan ik daarvoor wel een eigen auto gaan rijden.

 

Z.v.E (11/28/07 om 15:49:46):

Zal ik onze fontein en ijsblokjes meenemen?

 

Z.v.E (11/30/07 om 11:34:04):

Jammer dat het niet doorgaat.

Zaterdag lukt niet maar in ieder geval alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

 

Absintbereiding